| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
swinny
Junior
Netherlands
465 berichten |
Geplaatst - 18 Jul 2010 : 17:36:10
|
Hallo Sinds een paar dagen wilt mijn xp niet meer opstarten, hij komt tot aan het WINDOWS scherm met laadbalkje , maar daar bevriest hij , ook het beeld is dan zeer donker , je moet echt schuin voor de monitor zitten wil je het WINDOWS scherm zien. Het balkje loopt niet, maar kan wel in veilige modus werken. Heb systeem herstel gedaan , opruiming , hdd generator laten lopen maar hij kan niets vinden. Nu wilde ik als laatste redmiddel een herinstallatie doen , maar op het moment dat ik op een toets moet drukken om de installatie te beginnen , werkt mijn toetsenbord niet !!! heb er al 3 toetsenborden aan gehangen , draadloos , usb en ps2, maar niks. Het toetsenbord werkt wel ervoor, dus in de bios en daarna in veilige modus ook weer , maar niet wanneer ik hem het dringends nodig heb.
Hoop dat iemand een oplossing weet , misschien voor het eerste probleem zodat een herinstallatie niet nodig is , of voor het tweede probleem . Hoor graag van jullie, bedankt alvast. |
je bent nooit te oud om te leren, maar ik moet nog heel veel leren |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 18 Jul 2010 : 18:32:05
|
Heb je iets ( hardware/softeware) aan deze pc gewijzigd?
Start eens op in Veilige Modus en verwijder de beeldschermadapter eens. Herstart. Xp zal deze opnieuw installeren.
|
 |
|
|
swinny
Junior
Netherlands
465 berichten |
Geplaatst - 18 Jul 2010 : 21:05:16
|
Dank je voor de tip. Ik mag aannemen dat ik de goede verwijderd heb : Radeon X300/X550/X1050 series en secondary 8,593.100.0 Toen ik opnieuw opstartte kreeg ik na de bios alleen nog maar zwart beeld, meer niks Toen ik weer in de veilige modus opstartte kreeg ik de melding dat de videocontroller niet kan gevonden worden !!! |
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 18 Jul 2010 : 23:17:44
|
Heb je in Vwilige Modus al eens een herstelpunt teruggezet uit de tijd dat ea ok was?
Wat ging er aan vooraf?
Staat Bios standaard ingesteld?
Videokaart correct ingestoken? Haal deze als de pc uit is even eruit en steek deze dan weer eens terug. Dan opnieuw starten.
In normale modus opstarten! Dan zal XP de hardware detecteren en de drivers die erbij horen installeren. Dat werkt niet?
Dan in Veilige Modus opnieuw opstarten en de drivers van je videokaart installeren. Hierna herstarten. |
Bewerkt door whoepie op 18 Jul 2010 23:48:42 |
 |
|
|
swinny
Junior
Netherlands
465 berichten |
Geplaatst - 20 Jul 2010 : 16:28:43
|
Ja herstelpunt al geprobeerd
er ging niet veel aan vooraf , het enigste wat wel ervoor was , was dat mijn 5 USB ingangen , nog maar eentje als usb 2.0 werkte de rest was super traag.
Videokaart ook al geprobeerd
Helaas |
 |
|
|
LOSSE
Methusalem

Belgium
3160 berichten |
Geplaatst - 20 Jul 2010 : 17:05:16
|
kijk eens in apparaatbeheer> beeldschermen welke dit juist is en of er daar vraagtekens of iets anders staat in de rij.
ok kan via uitvoeren> dxdiag zien waar er problemen zitten |
|
Bewerkt door LOSSE op 20 Jul 2010 17:46:40 |
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 20 Jul 2010 : 19:29:22
|
Heb je ook video onboard? Bios standaard ingesteld? Zo ja, sluit scherm eens aan op de onboard kaart en haal de losse videokaart er eens uit.
|
Bewerkt door whoepie op 20 Jul 2010 19:32:29 |
 |
|
|
swinny
Junior
Netherlands
465 berichten |
Geplaatst - 20 Jul 2010 : 21:26:43
|
In apparaat beheer staan 4 vraagtekens waarvan er eentje met een rood kruis.
? multimedia videocontroller ? onbekend apparaat ( met rood kruis ) ? videocontroller ? videocontroller ( VGA compatibel )
Dxdiag is alles goed op deze melding na : The system is using the generic video driver. Please install video driver provided by the hardware manufacturer
video onboard , sorry geen idee. Bios standaard ? , je bedoeld fabrieksinstellingen ? |
 |
|
|
LOSSE
Methusalem

Belgium
3160 berichten |
Geplaatst - 20 Jul 2010 : 21:57:07
|
|
heb je XP 32 bits of 64 bits? |
|
 |
|
|
LOSSE
Methusalem

Belgium
3160 berichten |
Geplaatst - 20 Jul 2010 : 22:00:11
|
|
|
|
swinny
Junior
Netherlands
465 berichten |
Geplaatst - 21 Jul 2010 : 14:06:39
|
|
Gaat niet echt lukken , krijg steeds foutmelding tijdens installatie : kan detctiestuurprogramma niet laden ! |
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 21 Jul 2010 : 14:32:17
|
Heb je een installatiecd van XP? En de drivers die bij deze pc horen, heb je die op een aparte partitie of op cd staan?
Is het pc een van de grotere merken? Zo ja, graag merk, type en nummer. Dan kunnen we je misschien helpen de drivers te vinden.
'k Zou namelijk eens beginnen met de drivers van het moederbord (chipset)!
Of wel je moet liever vveilig stellen wat je wilt bewaren aan losse data en bijv. snel een image terug kunnen en wiillen zetten. |
Bewerkt door whoepie op 21 Jul 2010 14:34:59 |
 |
|
|
LOSSE
Methusalem

Belgium
3160 berichten |
Geplaatst - 21 Jul 2010 : 17:11:15
|
hier ben ik teneinde van mijn kennis. volg de goeie raad van whoepie dan maar op en je komt er wel |
|
 |
|
|
swinny
Junior
Netherlands
465 berichten |
Geplaatst - 21 Jul 2010 : 21:22:10
|
toch super bedankt , losse
Nee het is geen merkpc , is een zelfbouw van mij. Alle drivers heb ik apart staan op een partitie Ja ik heb een installatie cd, maar zoals ik boven al aangaf , ik vind het geen enkel probleem om een nieuwe instal te doen , alleen dat lukt dus niet, ivm het toesenbord. Als iemand daar al een antwoord voor heeft , graag , dan doen we gewoon een nieuwe install |
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 21 Jul 2010 : 23:03:19
|
Bios default opties? Zog dat er opgestart kan worden van cd, dus opstartvolgorde zo instellen dat cdrom als 1e staat. Cd erin en pc opstarten.
Voer een nieuwe installatie uit. 'Dat houdt in dat je de partitie waarop nu Xp staat verwijdert en oponieuw aanmaakt en vervolgens installeert.
|
 |
|
|
swinny
Junior
Netherlands
465 berichten |
Geplaatst - 22 Jul 2010 : 16:10:28
|
Ok dat snap ik en heb ik al tig keer geprobeerd. Maar het probleem is dat juist op het moment dat ik mijn toetsenbord nodig heb hij ermee stopt. Dus tijdens installatie krijg je de vraag druk op willekeurige toets om verder te gaan , maar dat gaat dus niet. Heb al 3 verschillende toetsenborden geprobeert , maar niks hoor :( |
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 22 Jul 2010 : 18:47:56
|
PC van stroom. Haal het biosbatterijtje er eens een poosje uit. Plaats het terug en herstart de pc.
Terwijl het Biosbatterijtje eruit is, haal alle cables /kaarten etc. eens stuk voor stuk los en bevestig deze opnieuw.
|
Bewerkt door whoepie op 22 Jul 2010 19:12:49 |
 |
|
|
swinny
Junior
Netherlands
465 berichten |
Geplaatst - 16 Aug 2010 : 20:25:41
|
Excuseer mijn late terugmelding , maar ben net terug van vakantie. Ik heb de raad van whoepie opgevolgd en de batterij verwijdert en ................. whoepie , hij doet het weer. Dank jullie allemaal voor het meedenken. Grtz Andy |
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 16 Aug 2010 : 20:57:52
|
Dat is leuk thuiskomen!
 |
 |
|
|
vanbreug
Pionier
Netherlands
57 berichten |
Geplaatst - 22 Aug 2010 : 10:07:20
|
Goedemorgen, ik denk dat ik een soortgelijk probleem heb... ik kom echter nergens meer in ook niet in de veilige modus. Het opstartscherm van Windows komt op en bevriest dan meteen, in welke modus dan ook...
Batterijtje eruit halen was ook mijn volgende stap, alleen vraag ik me af of dat zomaar straffeloos kan zonder een optater van jewelste te krijgen... Ik heb al een een fotocamera opengeschroefd en werd meteen gestraft... :-( Dus... hoe moet ik te werk gaan zonder schroeiplekken op te lopen???
DANK!!!
(zie volgende post - trouwens: dan maak je meer kans dat je vraag gaat beantwoord worden omdat ze beter wordt opgemerkt. Nu lezen alleen de posters van dit topic je vraag) |
John |
Bewerkt door Passer op 22 Aug 2010 17:24:42 |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|