Hoi Wanneer ik bijv een excelbvestandje (xlsx) per mail binnen krijg, kon ik dat voorkort rechtstreeks vauit de mail openen. Nu gaat dit niet meer en moet ik het bestand kopieren en vervolgens excel opstarten en via bestand openen te werk gedaan. Er omslachtig. Is daar iets aan te doen?
Bedankt voor de tip. Update uitgevoerd... had ik al gedaan, maar toch nog maar een keer dus en....... het werkt nog steeds niet! Heeft iemand een andere oplossing?
Alle tips tot nu toe uitgevoord. Geen resultaat! Misschien moet ik nog iets toevoegen. Als ik een xlsx bestand op mijn desktop heb staan, kan ik dat ook niet rechtstreeks openen. Het is niet een specifiek e-mail probleem. HELP
Alle tips tot nu toe uitgevoord. Geen resultaat! Misschien moet ik nog iets toevoegen. Als ik een xlsx bestand op mijn desktop heb staan, kan ik dat ook niet rechtstreeks openen. Het is niet een specifiek e-mail probleem. HELP
groet Job
Het lijkt er dus meer op dat Windows gewoon niet weet met welk programma dit geopend moet worden. Open een verkenner scherm (bijvoorbeeld deze computer). Ga nu naar Opties (als je Windows 7 of Vista gebruikt moet je even op Alt drukken om de menu's zichtbaar te maken). Ga nu naar Mapopties. Ga naar het derde tabblad (voor bestandstypen) en zoek in de lijst naar xlsx (je kan het gewoon intypen en hij vliegt er naartoe). Klik op de knop wijzigen om hier een standaard programma aan te koppelen. Als Excel niet in je lijst wordt getoond moet je hem zelf opzoeken. De standaard locatie voor het bestand wat je moet selecteren is C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\EXCEL.EXE
Mocht Excel wel al geselecteerd staan, dan kan je "open" commando kapot zijn. Klik dan nu op Geavanceerd en klik bij Openen op wijzigen. Zorg dat daar het commando
staat. Succes
snIRC het gratis chatbotje voor onder andere triviant
Het is gefixed. De oplossing van het probleem zat in het feit dat er rond de %1 (eerste parameter) bij de shellactie "openen" geen dubbele aanhalingstekens zaten.
In de eerste instantie installeert office de shell actie "openen" met een /e parameter ipv de door microsoft voorgestelde %1 parameter. Dit heeft het opgelost