Breekpunt.nl - Forum
Breekpunt.nl - Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Huisregels | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Kies thema: 
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Besturingssystemen
 Windows 98/ME
 Verloren password (Win98)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kweenie76
Senior
Ubuntu
Netherlands
846 berichten

Geplaatst - 11 Jun 2010 :  22:18:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Een kennis van mij, ga me 5 oude (héél oude) PC's.
Uitgerust met een "suppersnelle" 400 Mhz pentium 3 (Die ik en een vriend al overclockd hadden naar 550, voordat het OS geboot was), 64 Mb RAM, en een 40Gb harde schijf (Die zijn er later in gezet), is het dus niet veel soeps.

Maarja, dan heb ik weer wat te doen in het weekend, van de 5 was er één die nog veel ouder bleek te zijn, maar nog nuttig bleek te zijn vanwege de AT power supply, 1 die niet eens tot aan de BIOS kwam, en 1 waarvan het moederboard ondersteboven zat (Echt waar!).
M.a.w., er waren er 2 bruikbaar, deze draaien beiden windows 98.
Voordat die kennis ze in handen kreeg, zijn ze naar mijn vermoeden van een school geweest, gezien de gebruikersaccounts "Beheerder" en "Leerling".
Nu zijn de rechten voor "leerling", zo goed als 0, er zit niet eens een zoekfunctie op om naar een bepaald bestand te zoeken, waarmee het password gereset zou kunnen worden.

Nu is mijn vraag, heel verrassend: Is er een manier om dat password terug te halen? Ik heb wel ergens een windows 98 CD liggen, maar ik heb geen idee of dat dezelfde editie is als op die PC's staat.
Ik kom ook niet op de PC door gewoon op escape te drukken, hij vraagt de hele tijd om een netwerk, of server, of iets dergelijks.

Ik zou er ook wel Linux op willen draaien, maar ik weet niet welke Linux distro geschikt is voor zo'n oude PC, nu kan ik de RAM natuurlijk wel verdubbelen door er een reepje van een andere PC bij te steken, maar 128Mb is nu ook niet bepaald veel!

Ik hoor het, zoals gewoonlijk, graag. ;)

Met vriendelijke groet,
Kweenie

~kweenie~

Hunter
Stamgast

kierewiet
Netherlands
13036 berichten

Geplaatst - 11 Jun 2010 :  22:34:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Pff da's lang geleden! Er is wel een manier om dit te omzeilen, maar ik moet ff graven.....

"Oost West, mij best"
Ga naar bovenaan de pagina

snabbi
Senior

Netherlands
1428 berichten

Geplaatst - 11 Jun 2010 :  23:33:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van snabbi  Reageer met citaat
Opstarten in veilige modus. Als administrator ga je door elke beveiliging heen.

snIRC het gratis chatbotje voor onder andere triviant
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Breekpunt.nl - Forum © 1998-2009 Breekpunt.nl Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Deze pagina is gegenereerd in 0.08 seconden. Snitz Forums 2000