| Auteur |
Onderwerp  |
|
jroos5
Junior
Netherlands
233 berichten |
Geplaatst - 07 Jun 2010 : 19:00:58
|
Een goedenavond!
Zoals het onderwerp aangeeft lukt het mij niet XP opnieuw te installeren met de bijbehorende CD ; device error code 7696 dos error code 11 read fault komt om mijn scherm en dat is het....
Gebeld met PB en na 15 minuten opgehangen (á raison van € 0,45 ct per minuut).
Wie heeft een idee om dit op te lossen?
Bij voorbaat dank.
John
|
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 07 Jun 2010 : 19:14:37
|
Zie: http://www.uktsupport.co.uk/pb/faq/club.htm Het zit blijkbaar in de versies.
Kan je van iemand een iinstallatiecd van XP lenen en daarmee installeren. je hebt immers je geldige key. Als 1e opstartitem de cdrom instellen. Repair installatie, dan wel nieuwe installtie uitvoeren ( na formatteren). |
Bewerkt door whoepie op 07 Jun 2010 19:16:31 |
 |
|
|
jroos5
Junior
Netherlands
233 berichten |
Geplaatst - 08 Jun 2010 : 16:45:23
|
Nee, ik heb niet iemand die die CD heeft, voor zover ik kan nagaan.
Ik heb je artikel gelezen, bedankt. Ze opperen om de vervangende Master CD’s te bestellen. Ik zal dit proberen, is Packard Bell daartoe bereid, cq verplicht denk je…..kosteloos?
|
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 08 Jun 2010 : 17:01:20
|
Om welke laptop gaat het (type, naam, uitvoering). Heb je al gekeken of er geen bestanden te downloaden zijn ( er van uitgaande dat XP het systeem is waarmee die laptop werd afgeleverd) op de site van de fabricant?
Vervangende mastercd zijn gewoonlijk niet gratis. Laat staan dat PB er toe verplicht zou zijn. In zo'n geval is dan een bestand wel op de Website te vinden.
Heb je daar al gekeken? Maar stuur ze eens een mailtje en leg je probleem voor! Maak erin ook duidelijk dat je al zo lang aan de telefoon hebt gehangen.
Maar nogmaals plaats de naam van je lapgtop, als het aan de cd's ligt, zal je beslist niet de enige zijn en zal er vast ondersteuning voor te vinden zijn.
Overigens is een iso van XPSP3 ( je hebt immers een eigen key) vast wel ergens te downloaden.
|
Bewerkt door whoepie op 08 Jun 2010 17:04:36 |
 |
|
|
jroos5
Junior
Netherlands
233 berichten |
Geplaatst - 09 Jun 2010 : 23:07:12
|
Voor mij is dit alles adacadabra....ik heb PB het volgende bericht verstuurd via hun website, waarop ik gewezen werd door een andere forumlid:
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij informeer ik u over het volgende, vertrouwend op uw medewerking.
Sinds 23 april 2007 (aankoop nota) heb ik een Packard Bell laptop met Windows XP Home Edition, geleverd door Dixons.
p/n PB77Q00286 s/n 107481740132
hierna volgt de code...
Het lukt mij niet XP opnieuw te installeren met de bijbehorende DVD ROM. Het lijkt erop dat ik niet over de juiste installatieCD beschik.
“device error code 7696 dos error code 11 read fault” komt op mijn scherm en dat is het.
Op deze DVD staan de volgende gegevens: DVD Master 7415220305 Microsoft Windows XP Home Edition SP 2 Portions 2006. Alleen voor levering bij nieuwe Packard Bell Pc’s
Na ± 15 minuten bij uw helpdesk in de wacht te hebben gestaan op 7 juni jl. á raison van € 0,45 ct per minuut, heb ik de verbinding verbroken.
Op de verschillende internet fora worden oplossingen aangedragen.
This is a problem with the some of the original Master CDs, and Boot Floppy Diskettes. To resolve this problem order the following replacement media:
* 6733880300 - Floppy Boot Diskette * 6733860201 - Master CD1 * 6733870201 - Master CD2 en CD
Op de PB site staat: Situation Device error code 7696 and DOS error code 11 might occur when a system is recovered with Recovery CD 6841210302. After this error message, the restore process will stop. Solution To solve this problem, insert CD2 when the error message appears and press any key. Your system will then indicate that the wrong CD was inserted. Remove CD2 and re-insert CD1 and again press any key. The recovery process will now continue normally.
Graag ontvang ik advies/ cq de juiste CD om deze laptop weer goed werkend te krijgen.
Met vriendelijke groet,
|
Bewerkt door jroos5 op 10 Jun 2010 11:33:39 |
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 10 Jun 2010 : 10:04:27
|
En nu maar hopen, dat je snel antwoord krijgt! Houd ons op de hoogte svp? |
Bewerkt door whoepie op 10 Jun 2010 10:04:44 |
 |
|
|
Hunter
Stamgast

Netherlands
13036 berichten |
Geplaatst - 10 Jun 2010 : 10:20:57
|
Het is niet toegestaan om je licentiecode te publiceren. Wil je deze z.s.m. weghalen? Er zit dan wel een fout in, maar toch. In het eerste blok zit een '&' Dat is onmogelijk. Product key JG&69
*edit* Is dit meteen de oplossing van je probleem, of is het een typefout? |
"Oost West, mij best" |
Bewerkt door Hunter op 10 Jun 2010 10:23:06 |
 |
|
|
jroos5
Junior
Netherlands
233 berichten |
Geplaatst - 10 Jun 2010 : 11:17:15
|
ja inderdaad, aan de licentiecode vermelden heb ik niet gedacht, hoe haal ik dit weg???
|
 |
|
|
jroos5
Junior
Netherlands
233 berichten |
Geplaatst - 10 Jun 2010 : 11:21:06
|
en inderdaad is dit een typefout, die ik ook zal communiceren naar PB toe...
|
 |
|
|
Hunter
Stamgast

Netherlands
13036 berichten |
Geplaatst - 10 Jun 2010 : 11:28:17
|
|
Je kunt in je bericht op het icoontje met het potloodje klikken, dan kun je je tekst bewerken. |
"Oost West, mij best" |
 |
|
|
LOSSE
Methusalem

Belgium
3160 berichten |
Geplaatst - 10 Jun 2010 : 11:30:31
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door jroos5
ja inderdaad, aan de licentiecode vermelden heb ik niet gedacht, hoe haal ik dit weg???
Gewoon op bewerken klikken en verwijderen

het middelste met die potlood |
|
 |
|
|
jroos5
Junior
Netherlands
233 berichten |
Geplaatst - 10 Jun 2010 : 11:36:17
|
ik heb de codes inmiddels verwijderd. Voor wat betreft of dit de oorzaak van het probleem is, ik heb nog nergens deze code moeten invoeren... |
 |
|
|
LOSSE
Methusalem

Belgium
3160 berichten |
Geplaatst - 10 Jun 2010 : 11:36:17
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door LOSSE
quote: Oorspronkelijk geplaatst door jroos5
Gewoon op bewerken klikken en verwijderen

het middelste met die potlood
en hunter was rapper si 
je key achterhalen kan je met deze
http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=2283252 |
|
 |
|
|
jroos5
Junior
Netherlands
233 berichten |
Geplaatst - 15 Jun 2010 : 23:10:59
|
Wellicht kunnen jullie iets met de volgende informatie.
1) Ik heb een CD XP home Edition geleend, zoals geadviseerd werd. Als ik die in mijn laptop doe, krijg ik na enkele seconden, na een pagina vol data: “hit key of your choice”. En ik hoef nergens een licentie nummer in te voeren!!?!?! Als ik dan enter krijg ik: error file not found /> Ik weet niet wat ik hiermee moet.
2) Ook krijg ik deze melding als ik de originele CD van PB erin doe:
“Er zijn fouten gevonden op uw CD/DVD Rom 1”
3) Het antwoord van PB op mijn webbrief staat hieronder.
“De analyse is voltooid en hier is onze terugkoppeling:
De informatie die u hierbij heeft opgevraagd wordt door de technici doorgenomen om zodoende de juiste instructies voor u toe te sturen. Gelieve nogmaals een standaard melding te plegen en ook andere gegevens (tel nummer) bij te melden.
Indien het blijkt dat deze schijven defect zijn, kunt u de originele RCD’s bij ons bestellen maar dan zijn er kosten aan verbonden. De kosten van de recovery schijven bedragen 60 euro. Indien u deze nodig heeft, dan dient u een nieuwe aanvraag in te dienen, en dan te kiezen voor "Wilt u uw toestel aanmelden voor een reparatie? " na de land keuze en de keuze of u al een Packard Bell product heeft. Hier kunt u namelijk ook uw adres gegevens invullen, zodat wij een aanvraag formulier voor recovery schijven kunnen versturen. Dit formulier dient u volledig in te vullen en aan ons te retourneren. Hierna ontvangt u normaliter binnen 10 werkdagen uw recovery schijven.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd
Met vriendelijke groet,
Packard Bell Support.”
4) het lukt mij niet meer om de klacht via hun website door te geven, steeds krijg ik een melding dat het s/n incorrect is, wat niet het geval is.
Wat adviseren jullie mij te doen?
Zelf vind ik dat PB kosteloos een andere CD moet leveren als deze CD fouten bevat…..
|
 |
|
|
LOSSE
Methusalem

Belgium
3160 berichten |
Geplaatst - 16 Jun 2010 : 07:38:57
|
quote:
Kan je van iemand een iinstallatiecd van XP lenen en daarmee installeren. je hebt immers je geldige key. Als 1e opstartitem de cdrom instellen. Repair installatie, dan wel nieuwe installtie uitvoeren ( na formatteren).
staat je cd-rom wel als eerste zoals whoepie het aanheeft? |
|
Bewerkt door LOSSE op 16 Jun 2010 07:39:24 |
 |
|
|
jroos5
Junior
Netherlands
233 berichten |
Geplaatst - 16 Jun 2010 : 10:43:42
|
|
Ja.....dmv de F2 toets en het menu gevolgd.. |
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 16 Jun 2010 : 11:31:42
|
Voor alle duidelijkhei:
Je komt dus wel echt in het Bios terecht? Hierin (ik meen meestal bij Advanced) de opstartvolgorde wijzigen, zodat na opslaan EERst gekeken wordt naar de cdrom en dan pas naar hd etc. en opslaan ( meestal F10). Dat houdt dus in dat de installatiecd van Xp meteen opgestart wordt, als deze in de cdrom zit en er mee opgestart wordt Setup wordt gestart, je verwijderd de oude partitie en maakt nieuwe aan en installaleert opnieuw.
Het dient aanbeveling vooral bij PNB alle drivers die je nodig te downloaden voor hetr geval de hardware niet door XP wordt herkend.
|
 |
|
|
jroos5
Junior
Netherlands
233 berichten |
Geplaatst - 16 Jun 2010 : 13:01:49
|
Ik ga alles weer over doen en elke stap hier melden, misschien dat ik toch iets fout heb gedaan...
"Voor het geval de hardware niet door XP wordt herkend", "alle drivers die je nodig te downloaden" ....... hoe doe ik dat en hoe weet ik dat de hardware niet wordt herkend.....??
|
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 16 Jun 2010 : 13:35:10
|
Dus downloaden wat er bij PV voor deze pc aan drivers voor XP staat!
Beter "mee" verlegen, dan "om" verlegen! |
 |
|
|
jroos5
Junior
Netherlands
233 berichten |
Geplaatst - 18 Jun 2010 : 01:33:46
|
Dmv F2 naar de BIOS gegaan, hij stond op +HDD CD/DVD FDD
En dmv de F5 toets de + HDD naar de 2e plaats verschoven en F10 save and exit changes, er staat nu CD/DVD +HDD FDD
|
 |
|
|
whoepie
Senior

1030 berichten |
Geplaatst - 18 Jun 2010 : 10:22:38
|
OK. Als je dus nu opnieuw opstarte en het BIOS weer oproept staat dat er dus nog steeds! Dan opstarten met de cdrom (juiste cdrom drive bij 2 cd-stations) en dan start setup op? Dan de oude partitie verwijderen, formateren en nieuwe partitie aanmaken en XP hierop installeren.
|
 |
|
Onderwerp  |
|