Breekpunt.nl - Forum
Breekpunt.nl - Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Huisregels | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Kies thema: 
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Digitale Fotografie
 Afdrukken van digitale beelden
 printerinstelling niet terug te vinden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

cattystyle
Pionier
Netherlands
71 berichten

Geplaatst - 25 Jan 2010 :  22:35:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik heb weer iets ontzettend oenigs.

We hebben een Lexmark printer, X1195. Er zit een kleurencartridge in en een zwarte. Omdat we zelden kleur printen en dit ook niet per ongeluk willen doen (bijv. dat de kleurencartridge op wordt gebruikt voor een tekstdocument met blauwe letters, terwijl het ook in zwart afgedrukt kan worden), heb ik ooit ingesteld dat afdrukken in zwart gaan, ook als ze kleur zijn.

En nu wil ik kleur printen en nu kan ik echt nergens meer vinden waar ik dat heb ingesteld.

Het vinkje staat ook uit, bij "Print color images in black & white". Ik weet dat ik het ergens heb ingesteld, maar ik kan het niet meer vinden. Heb de eigenschappen bij Word/afdrukken en paginainstelling al gehad, de printereigenschappen bij instellingen printers & faxapparaten...snap er niets van. Er zit een goede kleurencartridge in. De testpagina wordt ook in zwart-wit afgedrukt.

Wie helpt mij uit de brand?

Ik heb het destijds ingesteld in Word, bij afdrukken.

derkdejong
Senior

Netherlands
1996 berichten

Geplaatst - 26 Jan 2010 :  10:32:49  Toon profiel  Reageer met citaat
als dat vinkje uit staat bij ´afbeeldingen in z/w printen´, moet je er vrijwel zeker van uit gaan dat de kleurencartridge niet oké is. wellicht zit ´ie vol, maar als de spuitmondjes zijn ingedroogd door het weinige gebruik (en in deze kouperiode een relatief droog binnenklimaat in de huizen).
dus eerst maar eens met een wattenstokje met spiritus het spuitstuk van die cartridge fysiek reinigen, en daarna nog een paar keer via eigenschappen/onderhoud via de software reinigen.
Ga naar bovenaan de pagina

cattystyle
Pionier

Netherlands
71 berichten

Geplaatst - 26 Jan 2010 :  19:12:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Klinkt logisch! Het is op de computerkamer steenkoud. Bedankt voor de tip, ik ga het proberen!
Ga naar bovenaan de pagina
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Breekpunt.nl - Forum © 1998-2009 Breekpunt.nl Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Deze pagina is gegenereerd in 0.05 seconden. Snitz Forums 2000